De eerste dag!!! - Reisverslag uit Ankara, Turkije van polaris - WaarBenJij.nu De eerste dag!!! - Reisverslag uit Ankara, Turkije van polaris - WaarBenJij.nu

De eerste dag!!!

Door: I.S.T.C. Polaris

23 April 2007 | Turkije, Ankara

Dagverslag 22 April

Trippin

Eindelijk is het dan zover, na maanden van voorbereiding kunnen we dan vertrekken naar Byzantium of is het nu toch Orientum? Om 04:00 uur verzamelen voor het station Enschede, je verzint het niet! Ook de aanwezige zwerver was het daar mee eens. “Willen jullie niet zo lachen op zondagmorgen, dat is verboden, lachen doe je maar in je eigen tijd” Na een klein ongelukje onderweg (toch Rosanna) kwamen we aan op Schiphol. Geheel volgens verwachting was iedereen om de afgesproken tijd aanwezig….behalve Arjan natuurlijk. Volgens Martijn was het maar 10% van half zeven dus dat viel nog wel mee! Na een zeer goed verzorgde vlucht, inclusief pasta en gratis Luftwaffe magazine, via Munchen kwamen we om 14:46 uur lokale tijd aan in Istanbul. Daar vond een ontroerende hereniging plaats tussen de dolverliefde Chantal en haar Michael. Vervolgens werden we in een busje gepropt en na een zeer wilde rit met veel getoeter en onverstaanbaar geklaag van de chauffeur arriveerden we bij ons hostel Cordial. Hier kon iedereen even bijkomen en de koffer uitpakken. Na een korte rondwandeling kon er gedineerd worden bij restaurant Gumus, of zoiets. De beste man wist ons een delicious plate aan te bieden met als toetje van het huis appel of kiwi thee. Alsof we nog niet genoeg ondernomen hadden deze dag eindigde een avondwandeling abrupt door een waarschuwing (DANGER, DANGER) van de lokale politie dat we in een toch wel zeer gevaarlijke wijk rondliepen. Tijd voor een waterpijp! Het dichtstbijzijnde etablissement werd vereerd met een bezoek door de diehards van de study tour. De appel en orange tabak werd met veel enthousiasme geïnhaleerd onder het genot van een watertje aangezien alcohol uit den boze was. De avond werd afgesloten met een welverdiend biertje in ons hostel waar nog lang werd nagepraat met een grote harige hond.

Iyi aksamlar,

Hanneke en Kees